Wednesday, January 26, 2011

Kisah Aku, Mug & Cheese Burger di A&W...

As'slm... Hi friends..

Ahad lepas aku ada story pasal tercicir mug A&W.. so hari ni aku dah dpt ganti balik... aku pegi restoran A&W yg sama...

  Al-kisah... di Restoran A&W Jusco Equine Park

Islinda        : Dik...
Staf A&W : Iye.. (sambil menoleh ke arah kaunter, yg sblmnya membelakangi kaunter)
Islinda        : Eh.. bkn adik, kakak.. dari belakang mcm adik.. 
           ~ dgn slambernye aku ckp mcm tu, sbb muka dia mmg nmpk lebih tua dari aku.. hehehe
           ~kakak A&W tu.. hanya tersenyum... 
Islinda        : Dah bukak blm ni kak??? (sbb aku tgk aku sorg je customer masa tu)
Staf A&W : Eh.. dah bukak dah..
Islinda        : Saya nak beli mug A&W je boleh tak kak..??
Staf A&W : Boleh, tp klu adik beli meal A&W RM15 ke atas harga mug tu RM7.90.. klu tak harga asalnya
                   RM 9.90...
Islinda        : Ooo.. sbnrnye saya dah beli mug tu hari ahad lepas, tp tertinggal la kat sini..
Staf A&W : Ooo.. mug yg tertinggal hari tu.. iye mmg ada... oo.. adik punya ke..??
Islinda        : Hmm... tu la.. saya tak de bukti resit pembelian nak ambik balik mug tu.. resit pun saya tinggal  
                   masa tu.. tu yang datang nak beli lagi ni..
Staf A&W  : Oh.. tak pe ambik je laa.. 
Islinda         : Eh.. betul ke ni kak.. boleh ke..?? saya tak de resit ni..
                  ~ muka aku sedikit terkejut  :-o  
Staf A&W  : Tak pe, boleh.. lagi pun akak yg keje masa tu.. akak ingat, cuma tak tau sape punya je..
Islinda         : Iye.. saya ingat akak.. akak la yg keje masa tu..
Staf A&W  : Iye laa.. masa tu mlm kan.. akak shift ptg..
                  ~ tetibe supervisor A&W tu datang ke arah kaunter
Staf A&W : Encik ***, ni ada customer tertinggal mug hari tu, dia dtgb nak ambik balik..
Supervisor : Hmm.. ambik laa.. (terus capai mug tu dari cabinetnya.. mesra melayan pelanggan yg mcm aku)
Islinda       : Err.. Terima kasih ye.. saya memang nak sgt mug ni.. (tersenyum happy)
                   Ok la kak, saya nak beli gak la cheese burger satu set, take away..
                 ~tetibe aku menggelabah cari purse aku dlm handbag, rupanye tercicir plak kat dlm kereta..

Islinda        : Alamak kak, saya ada masalah lain plak ni...!! 
                    ~masih menggelabah, tp terpaksa la ckp jgk sbb aku dah order, klu aku cancel, malu jgk..
Staf A&W : Apa..?? (muka dia dah mcm tak kisah melayankan kerenah aku ni yg dari tadi ada2 saje)
Islinda        : Purse saya tertinggal kat dalam kereta laa.. saya pegi ambik kejap boleh..??
Staf A&W : Eh.. boleh... ambik laa.. tak de masalah..
Supervisor : Boleh.. tak pe.. 

                     ~slps beberapa minit

Islinda        : Kak, dah.. (sedikit termengah-mengah, laju aku berpatah balik ke restoran tu)
Staf A&W : Ok.. tunggu kejap ye.. (sambil key in menu yg aku order dlm mesin kira)
                    Mmm... RM 2.95 ...
Islinda        : Apa...??
Staf A&W : RM 2.95.. adik order chesse burger tadi kan.. ?   

                  ~aku terdiam jap.. aku rasa aku order 1 set cheese burger tadi.... tak kan RM2.95 je..
Staf A&W : Yang ni mmg burger je, dik.. yang ni tak de set.. 
Islinda        : Oooo.. tak pe.. tak pe.. saya mmg tak nak beli 1 set pun.. (nak cover balik.. dah malu lg..  hahahaha)

 ~ tetibe supervisor tu berseloroh...
Supervisor : Habis hari tu  menggelabah la cari mug tu bila dah sampai rumah ye.. (sambil sengeh)
Islinda       : Hahaha.. Mahu tak menggelabah... sbb tu lah yg hari ni saya dtg balik ke sini ni... hehehehe 
                  Terima kasih ye..
Staf A&W : Ok. datang lagi...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~********************************~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hai.. mcm2 hal laa kan... kadang2 aku nak dptkan satu benda tu, mmg aku sanggup bt apa je.. wp benda tu biasa je.. tp pada aku, ia bermakna...
Dah la dtg nak ambik mug semata-mata, purse tercicir plak lagi.. Klu ada customer lain masa tu.. malu aku.. ;-)

Tp diingatkan ye.. jgn sesekali korang berpura-pura tertinggal / tercicir mug/gift/toys ke... jgn buat2 cite..
Nanti lain pulak jadinyee.. kes aku ni kes 'Kisah Benar' so muka mmg jujur giler babe.. tak buat2 punya.. hahahaha

☺☺☺ Renung2kan & Tenung2kan.... ☺☺☺

4 comments:

Sidratul Muntaha said...

rezeki ko..
agak - agakkan
bile ko nak belanja aku dengan ank2 sedara ko ni makan yer?!
muhahahah!

Islinda @ Izen't said...

boleh... anak2 sedara je kan.. mak bapaknye tak yah tak pe tak... hahaha
(nak bengang le tu) hahahaha
nti ada rezeki aku belanje korang k..

Mummy Erin said...

Kalut btol lah ko ni Is .. sengih sorang2 akak kat opis nih haishhh...

Islinda @ Izen't said...

ntah mcmana leh kalut ntah... hehehe